2017-03-08
Podjęcie sprzedaży zagranicznej wiąże się z szeregiem działań i przygotowań, które należy podjąć z dużym wyprzedzeniem wobec planowanego wejścia na obcy rynek. Przedsiębiorcy zainteresowani eksportem, oprócz dobrze przemyślanego produktu lub usługi, powinni posiadać wiedzę prawną, marketingową, zaplecze finansowe oraz strategię logistyczną, aby wnikliwie przeanalizować potencjał przedsiębiorstwa. Jest to niezbędne do podjęcia decyzji o strategii działania dot. rozpoczynania lub rozwijania procesu umiędzynarodowienia swojej firmy. Pomocna w tym zakresie będzie z pewnością ocena stopnia przygotowania firmy do wejścia na nowy rynek bądź rozwoju na nim. Jeśli interesuje Cię ten temat, zapraszamy na bezpłatne szkolenie poświęcone zagadnieniom eksportu oraz tworzenia pozycji konkurencyjnej firmy. Szkolenie odbędzie się 28 marca (wtorek) w Poznańskim Parku Naukowo-Technologicznym.
Program spotkania:
08:45–09:00
|
Rejestracja i poranna kawa
|
09:00–09:30
|
Determinanty i korzyści z rozwoju eksportu
|
09:30–10:45
|
Ocena przygotowania firmy do eksportu
|
10:45–11:00
|
Przerwa kawowa
|
11:00–12:00
|
Analiza pozycji konkurencyjnej firmy – benchmarking, metoda punktowa
|
12:00–13:30
|
Analiza pozycji konkurencyjnej firmy – wewnętrzne i zewnętrzne elementy konkurencyjności
|
13:30–14:00
|
Lunch
|
14:00–15:00
|
Analiza pozycji konkurencyjnej firmy – analiza SWOT
|
15:00–15:30
|
Pozycja rynkowa jako punkt wyjścia dla określenia celów strategicznych firmy
|
Rejestracja trwa do 24 marca (piątek). Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń za pośrednictwem formularza elektronicznego.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:
Anna Klimaszewska: ak@ppnt.poznan.pl; 61 827 97 70
Agata Wylegała: aw@ppnt.poznan.pl; 61 827 97 71
Szkolenie poprowadzi Janetta Sałek – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, przez 12 pracowała jako doradca Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji w Poznaniu. Świadczyła usługi konsultingowe z zakresu strategii rozwoju przedsiębiorstw, w tym na potrzeby pozyskiwania dofinansowań unijnych. Ekspert z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne tj. pozyskiwania zagranicznych kontrahentów dla klientów krajowych, tworzenia strategii rozwoju przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, tworzenia strategii finansowania działań na rynkach zagranicznych, tworzenia planów rozwoju eksportu. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Dotacje na innowacje